• وب سایت یزد مهرنوین طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، قوانین جرایم اینترنتی و مجموعه‌ی قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی فعالیت می‌کند و کاربران محترم آن موظف به عدم درج هر‌ گونه مطالب سیاسی و یا مغایر با شئونات اخلاقی و مذهبی کشور می باشند.
  • از قوانین بلیط هواپیما این است که كليه عمليات خريد بلیط در اين سايت مشمول قوانين جاري تجارت الكترونيك بوده و هرگونه تخلف تحت پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت.
  • خدمات و محتوای ارائه شده توسط شرکت یزد مهرنوین جهت استفاده‌ در این وب‌سایت تولید شده و هر گونه سوء استفاده از اطلاعات، عکس‌ها، نقشه‌ها، طرح‌ها، لوگو و… از این وب‌سایت پیگرد قانونی خواهد داشت و هیچ فرد حقیقی یا حقوقی اجازه‌ی سوء استفاده از مطالب این وب‌سایت را ندارد. ذکر مطالب این وب‌سایت تنها با ذکر نام و نشانی اینترنتی وب‌سایت یزد مهرنوین و لینک مطلب ذکر شده در اینترنت، مجاز است و در رسانه‌های کاغذی، فقط با کسب اجازه‌ی کتبی از مسئولان وب‌سایت ممکن خواهد بود.

عملیات خرید بلیط پرواز داخلی در وب‌سایت شرکت خدمات مسافرتی یزد مهرنوین مشمول مجموعه‌ قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی می باشد و هرگونه تخلف تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. خریدار ضمن خرید اینترنتی بلیط، متعهد می‌شود که از کلیه‌ قوانین و مقررات خرید بلیط آگاهی کامل دارد.

1. هنگام رزرو بلیط هواپیما، نام مسافر باید به صورت صحیح با حروف انگلیسی وارد شود. امکان اصلاح نام مسافر پس از خرید نهایی بلیط وجود ندارد و یزدمهر نوین، هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال اطلاعاتی که به اشتباه وارد شده‌اند بر عهده ندارد و برای اصلاح اطلاعات، مسافر می‌بایست بلیط را کنسل و مجددا خریداری نماید که استرداد بلیط مطابق قوانین هواپیمایی کشوری، شامل جریمه‌ کنسلی می‌شود.

2. درج سن مسافران به ویژه کودکان و نوزادان به جهت رعایت شرایط و قوانین کودک یا نوزاد در هنگام خرید اینترنتی بلیط هواپیما الزامی است. طبق قوانین هواپیمایی کشوری مسافران بزرگسال بیش از 12 سال، مسافران کودک بین 2 تا 12 سال تمام و مسافران نوزاد بین 10 روز تا 2 سال سن دارند. در صورت عدم دقت خریدار و اشتباه وارد نمودن رده‌ی سنی، از سوار شدن مسافر به هواپیما ممانعت به عمل خواهد آمد.

3. در خرید آنلاین بلیط هواپیما، بلیط کودک به هیچ وجه به تنهایی و جدا از بلیط بزرگسال فروخته نمی شود.

4. در بلیط‌ سیستمی و نرخ مصوب، قیمت بلیط هواپیما برای مسافران نوزاد، کودک و بزرگسال متفاوت است، اما در بلیط‌های چارتری و غیر قابل استرداد، قیمت بلیط کودک با بزرگسال برابر است.

5. بلیط خریداری شده، متعلق به مسافری است که مشخصاتش در سیستم وارد شده است و غیر قابل انتقال به غیر می‌باشد. در صورت عدم تطابق نام مسافر در بلیط و کارت شناسایی، مسافر در فرودگاه پذیرش نخواهد شد.

6. رزرو و خرید بلیط پرواز داخلی، پس از انجام پرداخت و تایید آن، قطعی می شود. پس از رزرو آنلاین بلیط هواپیما، اطلاعات بلیط به کاربر اس ام اس و ایمیل می شود.

7. تغییرات پرواز یا کنسلی از طریق ایمیل و اس ام اس به مسافر اعلام خواهد شد لذا هنگام ثبت نام در وبسایت یزدمهرنوین یا ثبت شماره مسافر هنگام رزرو پرواز، وارد کردن شماره موبایل در دسترس و ایمیل صحیح الزامی می باشد.

8. در خرید بلیط هواپیمای داخلی، پس از پرداخت، از صدور یا عدم صدور بلیط مطمئن شوید. در صورت پرداخت هزینه و عدم مشاهده بلیط، قبل از خرید مجدد، با پشتیبانی این شرکت تماس حاصل فرمایید.

9. هنگام مراجعه به فرودگاه، در پروازهای چارتر ارائه‌ یک نسخه‌ چاپ شده از بلیط چارتر هواپیما و در پروازهای سیستمی، ارائه‌ی شماره‌ بلیط به همراه مدرک معتبر شناسایی به کانتر هواپیمایی مربوطه الزامی است.

10. در صورتی که مسافر بخواهد بلیط دو پرواز متوالی را تهیه نماید، بایستی حداقل سه ساعت بین رسیدن پرواز اول به مقصد و حرکت پرواز دوم فاصله باشد. در غیر این صورت مسئولیت کنسل شدن بلیط دوم با مسافر می‌باشد.

11. نوع هواپیما بر اساس اعلام ایرلاین‌ها و چارترکنندگان در بلیط مشخص می‌شود. هر نوع مغایرت و یا تغییر در نوع هواپیما بر عهده شرکت هواپیمایی برگزارکننده پرواز است و شرکت ما در این مورد مسئولیتی ندارد.

12. خریدار حق تغییر قیمت بلیط، دست بردن در مفاد بلیط به هر طریق و هر شکل، و یا فروش مجدد بلیط با قیمتی بالاتر از مبلغ ذکر شده را ندارد.

13. هرگونه تغییر در قوانین استرداد و یا میزان بار، پس از صدور بلیت هواپیما به عهده مسافر می‌باشد و این شرکت در این مورد مسئولیتی ندارد.

14. در پرواز داخلی، حضور مسافر حداقل یک ساعت قبل از پرواز در فرودگاه الزامی است.

15. در صورتی که مسافر هواپیما به خدمات خاصی مانند ویلچر و ماسک اکسیژن نیاز داشته باشد، باید پیش از خرید بلیط آنلاین با پشتیبانی شرکت یزد مهر نوین تماس گرفته و از امکان ارائه این خدمات توسط ایرلاین اطمینان حاصل فرماید.

 

مبلغ قابل استرداد پس از ارسال مدارک مورد نیاز و درخواست به پشتیبانی حداکثر طی مدت ۷۲ ساعت کاری به همان حسابی که خرید توسط آن صورت گرفته بصورت آنلاین واریز می‌گردد. لازم به ذکر است که در صورت بروز خطای بانکی در فرآیند استرداد و عدم واریز وجه توسط بانک، کاربر می‌بایست شماره کارت، شماره حساب و یا شماره شبا، صرفا متعلق به خود را جهت استرداد به پشتیبانی سایت اعلام فرماید.

 

  • در پروازهای چارتری هر چند که شما بلیت ارزان ‌تری را خریداری می‌‌کنید، اما باید این ریسک را نیز بپذیرید که پول شما در صورت انصراف براساس قوانین پرواز بر خلاف پروازهای سیستمی استرداد نمی‌شود.
  • در هر صورت اگر مجبور به استرداد بلیط خود شدید در اولین گام با پشتیبانی روگو تماس بگیرید و میزان جریمه بلیط چارتر را جویا شوید. با توجه به چارتری بودن پرواز، کنسلی بلیط تنها از طریق چارترکننده امکان پذیر می‌باشد.
  • به طور کلی کنسلی بلیط های چارتر بسته به قوانین تامین کننده بلیط و در صورت موافقت آن صورت می‌پذیرد که احتمال موافقت با آن و بازگشت وجه بسیار محدود است. با این حال در برخی موارد این نوع از بلیط های هواپیما تنها تا ساعت 12 ظهر یک روز قبل از پرواز قابل استرداد می‌باشند.

 

  • کلیه پروازهای خارجی مبدأ تهران از فرودگاه بین المللی امام خمینی انجام می‌شود و حضور مسافر سه ساعت قبل از پرواز در فرودگاه الزامی است.
  • لطفا در زمان وارد نمودن شماره پاسپورت در هنگام صدور بلیط، حرف و اعداد به صورت کامل ثبت شود. بدیهی است تمام مسئولیت و جرایم ناشی از عدم درج اطلاعات مکفی و یا اشتباه به عهده مسافر می‌باشد.
  • براساس قوانین پرواز خارجی بلیت یک طرفه به مسافرانی تعلق می‌گیرد که اقامت و یا پاسپورت کشور مقصد را دارند.
  • قبل از خرید و رزرو بلیط هواپیما خارجی، لازم است شرایط ویزای کشور مقصد و کشورهای ترانزیت (کشورهایی که در فرودگاهشان توقف صورت می‌گیرد) بررسی شوند.
  • در صورت سوال و ابهام در قوانین ویزا، مسافران محترم می‌توانند با پشتیبانی شرکت یزدمهرنوین تماس بگیرند. در غیر این صورت، این شرکت هیچگونه مسئولیتی را عهده‌دار نخواهد شد و مسئولیت کامل مشکلات احتمالی بر عهده ی مسافر خواهد بود.

 

 

  • بدون ویزا بودن کشورها به این معنی است که مسافران برای حضور در آن کشور احتیاج به ویزا ندارند؛ اما گاهی برای پرواز و رسیدن به یک کشور بدون ویزا، نیاز به یک یا چند ویزا دارید. به عبارت دیگر برای پرواز به بعضی از کشورهای آمریکا و اقیانوسیه ، باید از چند کشور بگذرید و در آنها توقف داشته باشید، که بدون داشتن ویزای این کشورها، سفرتان امکان‌پذیر نیست. بنابراین همیشه سفر به کشور های بدون ویزا برای ایرانیان به معنی نیاز نداشتن به ویزا و سفر بی‌دردسر نیست و باید حتماً از قبل دربارۀ سفر به کشور مقصدتان تحقیق کنید.

 

  • در مورد بلیت های دو طرفه در قوانین پرواز خارجی، چنانچه قصد کنسل کردن یکی از مسیرهای پروازی را داشته باشید سیستم نرخ بلیت یک طرفه مورد استفاده را با شما محاسبه خواهد کرد. دقت بفرمایید از آنجایی که بعضاً بلیت های یک طرفه در مسیرهای خارجی گران‌تر می‌باشند ، ممکن است در چنین شرایطی مبلغی به شما مسترد نگردد.

 

  • در خواست کنسلی بلیط های سیستمی از طرف مسافر، مطابق قوانین مندرج در بلیط و اعلامی از طرف ایرلاین مربوطه می‌باشد. پس از درخواست استرداد توسط مسافر، مبلغ جریمه کنسلی و مبلغ کارمزد انتقال وجه از مبلغ پرداخت شده توسط مسافر کسر شده و باقیمانده مبلغ ، به‌طور آنلاین به حساب مسافر برمی‌گردد. 
  • در مورد پروازهای چارتر یا غیر قابل استرداد صادق نیست. مدت زمان بازگشت وجه، تابع مقررات بین بانکی (بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت کاری) می‌باشد.

 

  • نوع هواپیما بر اساس قوانین پرواز خارجی و اعلام ایرلاین‌ها و چارترکنندگان در هنگام خرید و بلیط صادر شده مشخص می‌باشد. هر نوع تغییر در نوع هواپیما بر عهدۀ شرکت هواپیمایی برگزارکنندۀ پرواز است.

 

  • برای پروازهای خارجی داشتن حداقل 6 ماه (180 روز کامل ) اعتبار پاسپورت، برای خروج از کشور در تمامی مسیرها الزامی است .

 

  • تغییر اسم مسافر امکان پذیر نیست، بنابراین در وارد کردن اطلاعات‌تان دقت کنید. در غیر این صورت، جریمه‌ی کنسلی لحاظ خواهد شد.

 

چنانچه باری که با خود حمل می کنید بیشتر از میزان مشخص شده ایرلاین باشد، مشمول قوانین اضافه بار هواپیما خواهید شد. در این صورت بر اساس معیارهایی همچون مبدا، مقصد و نوع کلاس پروازی، می‌بایست مبلغی را به عنوان هزینه اضافه بار پرداخت کنید. برای پرداخت این هزینه یا می‌توانید قبل از پرواز و هنگام خرید آنلاین بلیط هواپیما، در دفاتر فروش بلیط و آژانس‌های هواپیمایی، مقدار اضافه بار خود را گزارش دهید یا اینکه این گزارش را در فرودگاه و هنگام پذیرش بار بپردازید.

 

  • به طور میانگین نرخ اضافه بار برای هر کیلوگرم، برابر با یک درصد قیمت کل بلیط در همان مسیر محاسبه می‌شود.

 

  • در قوانین پرواز داخلی ، مقدار بار مجاز در پروازهای خارجی و داخلی بر اساس مسیر هوایی، شرکت هواپیمایی و کلاس پروازی انتخاب شده متفاوت است.

 

علاوه بر وزن جامه‌دان قید شده در بلیط که به کانتر پذیرش تحویل می‌شود، هر مسافر مطابق با قوانین IATA مجاز به حمل هر یک از وسایل ذیل به داخل کابین تا وزنهای ذکر شده بدون پرداخت هزینه اضافه بار می‌باشد:

 

  1. مسافران دارای بلیط اکونومی کلاس در مسیرهای داخلی و خارجی: به میزان 5کیلوگرم
  2. مسافران دارای بلیط هماکلاس در مسیرهای داخلی و خارجی: به میزان 7 کیلوگرم
  3. یک کیف دستی و یا کیف متناسب با لباس سفر ولی نه به منظور وسیله ای جهت حمل این قبیل کالاها که به عنوان جامه‌دان شناخته شده است، در ابعاد 56 و 45 و 25 سانتیمتر به گونه ای که مجموع ابعاد از 115 سانتیمتر تجاوز ننماید.
  4. کیف‌های دستی که مسافر مجاز به حمل آنها به داخل کابین هواپیما است، باید دارای برچسب بار کابین باشد که در گیت خروجی بر روی آنها الصاق می‌شود.

 

تذکر: حفاظت از تمام وسایل حمل شده به کابین شخصاً برعهده مسافر است.

 

توجه: پذیرش کالسکه به عنوان جزئی از جامه‌دان پذیرش شده مسافر در قوانین پروازهای داخلی هواپیمائی جمهوری اسلامی ایران مطابق با روند ذیل صورت می‌‌گیرد:

 

  • یک کالسکه کاملاً تاشو برای هرنوزاد به عنوان بار مجاز رایگان، به غیراز بار مجاز پذیرش شده مسافر بزرگسال پذیرفته می‌شود. امکان حمل کالسکه در کابین هواپیما وجود ندارد و مسافر صرفاً مجاز به استفاده از کالسکه تا زمان سوار شدن در گیت خروج بوده و می‌بایست در گیت خروج کالسکه را تحویل نماید. زمان پذیرش کالسکه برچسب محدودیت پذیرش (LIMITED RELEASE) بر روی آن الصاق می‌شود.

 

  • در زمان ورود در مقصد نهایی و یا محل ترانزیت مسافر، هماهنگی های لازم جهت تحویل کالسکه در اولین فرصت صورت می‌پذیرد. درصورت امکان، تحویل کالسکه جلو پله هواپیما و یا پله های اتصال ترمینال مسافری به هواپیما مطلوب‌ترین حالت ممکن است. در غیر این صورت با توجه به شرایط فرودگاه تحویل در سالن تحویل جامه‌دان صورت می‌گیرد.

 

  • وسایلی که ورود آن‌ها با کابین هواپیما مجاز نیست لوازم نوک تیز یا لبه تیز از قبیل ناخن گیر، قیچی، چاقو، سوهان ناخن و ابزار مغناطیسی است. علاوه بر این، به همراه داشتن هر نوع مایعات، از قبیل آب معدنی، انواع نوشیدنی، ژل مو، خمیردندان، کرم‌ها، ترکیبی از مایعات و جامدات، عطر و هر نوع اسپری، به داخل کابین هواپیما اکیداً ممنوع است.

 

به ما ملحق شو!
تماس با ما!
ما رو دنبال کن!